Tillfälligt barnlös

Min dotter sover borta för andra gången i sitt liv i natt. Förra gången sov hon inte mycket, och morfar sov ännu mindre, men jag hoppas, för allas skull, att det går bättre den här gången.

Lilltjejen behöver sin sömn, för att hon ska orka med morgondagen. Det har varit lite si och så med sömnen under en period, så det vore bra med lite vettiga rutiner efter alla sena kvällar, släktmiddagar, överhoppade middagslurar, tidiga mornar...
Morfar, och även mormor, behöver sin sömn, förstås. Annars vet man inte hur otrevliga de blir mot varandra och andra (mig?) i morgon.
Jag är desperat beroende av att hon sover bra. Vi hämtar henne i morgon, och sedan är det vi som tar smällen om hon inte är utvilad. En pigg tjej på tre och ett halvt är tillräckligt enerverande mellan varven, och en trött dito ska vi inte prata om!

Men vad gör vi en kväll av frihet som denna? Jo, vi äter varma mackor framför en påfallande värdelös och intetsägande film (Punch drunken love, om jag inte missminner mig) tills först jag och senare även sambon ger upp. Jag bloggar och han tittar på någon annan film (som jag måste säga låter minst lika intetsägande...)
Å andra sidan, vad kan man kräva av oss efter dagen i Stockholm? Vi är praktiskt taget slut som människor efter denna pärs, så att vi inte sover än (Jag ska väl inte tala för sambon, i och för sig, men jag är bevisligen vaken fortfarande) är en bedrift! Leve oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0