Blä, blä, blä!

Jag har just fått diagnosen graviditetsdiabetes.

Jag ska försöka ta bort så mycket synligt fett och socker som möjligt ur kosten, och sluta med läsk, godis och fikabröd. Det vore nu inte så svårt om det inte vore för att jag har sötsug som antagit tokstora proportioner. För ett år sedan åt jag inget godis, och både läsk och fikabröd tillhörde undantagen. Nu har det blivit lite annat...

Dessutom ska jag lära mig att sticka mig själv. Jag har ingen spruträdsla, men just att sticka mig själv är svårt. På gymnasiet skulle vi göra någon koll på vårt eget blod, men jag fick lov att analysera kompisens blod, eftersom jag inte lyckades sticka hål på mitt eget finger... Nu ska det stickas flera gånger i veckan! Det blir nog inte så lyckat om jag fortsätter att analysera någon annans blod...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0