Första dagen på semestern

Förutsatt att man får räkna första helgen till semestern, så har jag min första semesterdag i dag.
Jag har varit förvånande effektiv, och hunnit med allt detta:

* Plockat 82 smultron till dotterns frukostyoghurt. Alla fick inte plats, så mamma fick glädjande nog ta vara på överskottet. =)
* Bevittnat hur mina blivande grannar med hjälp av en kranbil flyttat på friggeboden. Dottern ville helst stå kvar och titta tills de hade flyttat in, vilket inte kommer att ske på allvar förrän i slutet av augusti...
* Varit och handlat. (Ingen storhandling den här gången, endast två saker, men ändå!)
* Klippt skägget och håret på min far.
* Bakat min nya favoritkaka: kladdkaka med kokosglasyr.
* Gjort i ordning en sats fläderblomssaft.
* Haft gäster.
* Bokat hotellrum i Stockholm, för vår enda lilla semester i år.

Ska det vara så varje dag på semestern? Nja, jag hoppas faktiskt att jag får lite vila också! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0