Första riktiga semesterdagen...

Om man bara räknar semestern som vardagarna man är borta från jobbet, så hade jag min första dag i måndags. Den dagen blev på intet sätt lika effektiv och trevlig som lördagen...

Halva natten var jag illamående, spydde på morgonkvisten och låg sedan till sängs hela dagen, i hopp om att både sömnbrist och magont skulle ge med sig, likt illamåendet gjort så fort jag spytt. Så blev inte fallet, så i stället toppade jag dagen med en klassisk felstavning: Istället för att relaxa så där på semestern, valde jag att laxera...

Effektiviteten har jag försökt jobba lite på i efterhand:
Tisdagen spenderades delvis på stan, där doppresent till kusinens barn och färg till dotterns spegel inhandlades. Därefter hämtade jag paketet från Panduro, som bland annat innehöll fjärilar till nämnda spegel, som sedan målades i rosa och lila, allt enligt dotterns önskemål.
Onsdagsgöromål blev att träna vattengympa (redan klockan åtta på morgonen), tappa upp flädersaften (från lördagen) på flaska och att inhandla material till två hissgardiner, som jag avser att sy själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0