Helgen

Lördagens begivenhet var fika hemma hos föräldrarna. Alla barnen hade samlats ihop, med tillhörande barnbarn i olika stadier (en på snart sex, en på fyra, en på snart tre, en nyföding och en i magen) för att visas upp för kompisarna från Göteborg, som kommit på besök. Sedan skickades vi  hem utan mat (Vadan detta? Ska man inte bli utfodrad i sitt föräldrahem?) och tvingades ta vägen förbi pizzerian.

Söndagen inleddes med frukost på altan, i ett behagligt men osoligt väder. Sedan hjälptes dottern och jag åt att utföra några små göromål i trädgården. Det var riktigt roligt att äntligen få något gjort.
Mellan tolv och ett slängde vi i oss mat allt eftersom den blev klar, och så for vi iväg för att hämta dotterns kompis A och hennes mamma. Eftermiddagen skulle nämligen spenderas i Parken Zoo, för att avslutas med en orgie i familjen Wahlgren: Astrid Lindgren-kavalkaden Hujedamej med manusförfattare, regissör och inte mindre än tre skådespelare, alla med efternamnet Wahlgren. Dessutom ska Pernilla ha setts i omgivningarna med en orange ryggsäck?!

Dottern och A lekte bra ihop tills kompisen J, som båda känner, men som är dotterns bästa dagiskompis, kom med sin mamma för att göra oss sällskap under föreställningen. Svartsjukan slog till när dottern blev uppenbart glad att se J, efter två veckors semester. A blev ledsen och kröp upp i mammas knä, och vägrade gå därifrån vad de andra än lockade med...

Efter avslutad föreställning, som jag uppskattade mer än dottern men mindre än J, som satt som ett ljus hela tiden, bar det av hemåt, via affären. Väl hemma iordningställdes maten i en hast och avnjöts på ett något kortfattat sätt, eftersom mina trädgårdskompisar var inbjudna på kvällen.

Idag kunde jag märka av sviterna efter gårdagen, då jag var mycket trött hela dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0