Överraskad och bestulen

I onsdags drabbades vi av ett oväntat och mycket lokalt regnoväder med tillhörande åska. Nederbörden var överraskande i sig, men än mer överraskande var dotterns reaktion på de rejäla åskknallar som skakade huset.
Med tanke på hennes historia som total fegis i de allra flesta situationer, beredde jag mig på en panikreaktion när jag själv ryckt till av den första knallen. Paniken uteblev, och i stället drog hon med mig ut på trappan för att titta på åskan.
Hon stod där, så nära regnet som jag lät henne gå, och skrek uppfordrande åt åskan att "ta i lite, då!" och ögonen lyste på henne när åskan gjorde just det.

Det var överraskningen. Stölden utgjordes av åskans rov: Min internetuppkoppling. =(
Inget fungerande modem på flera dagar. Undrar om man som inbiten bloggare/bloggläsare kan yrka på skadestånd från åskan... Det funkade nog bättre i forna tider, när åskan tillhandahölls av en människoliknande asagud vid namn Tor. Nu är det ju elektrisk laddning mellan olika luftmassor man har att göra med. Det gör det jurudiska lite mer komplicerat.

Ja, det förekom ytterligare en stöld. Någon eller något tog hela min kraft där  under ovädret. Jag försökte läsa en bok för min dotter, men fick snart inse att det var lite väl fysiskt ansträngande för mig. I stället fick jag sätta på barnkanalen och lägga mig för att vila. Jag kom knappt upp på hela kvällen... Här är gärningsmannen tyvärr okänd, men jag misstänker att det var flera inblandade. Jag har följande misstänkta: Graviditeten, lufttrycket, värmen och luftfuktigheten. På onsdag ska jag träffa en sakkunnig för att få en bättre gärningsmannaprofil: Jag ska till mödravården och träffa min barnmorska. Hon kanske vet. Eller så säger hon att det är normalt, men i så fall hamnar hon på listan över misstänkta, om inte annat så för skyddande av brottsling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0