Påfyllt medicinskåp

På sista tiden har jag varit mycket andfådd och trött. Dessutom är jag drabbad av förstoppning, vilket gör mig ännu lite mindre pigg och glad.

Idag fick sambon känna på mitt ytterligt dåliga humör, då jag skällde ut honom efter noter för hans dubbelmoral när det gäller spel, och hans tilltagande spelberoende.
Han har själv tagit upp problemet med dotterns spelande (oskyldiga små spel på datorn, men kanske lite för ofta), men när han vill sitta vid datorn och spela sina krigsspel vill han vara i fred, och då sätter  han henne vid min dator på obestämd tid. När han dessutom ignorerat både henne och mig en bra stund (jag låg på sängen och grät för att jag mådde så illa), fick han sig en släng av sleven!

På eftermiddagen fick jag förklaringen. Rutinkoll av blodvärdet gav vid handen att det är på tok för lågt, vilket enligt uppgift förorsakar kraftigt försämrat "flås" och dåligt humör. Ordinationen blev järntabletter, vilket i sin tur kan förvärra förstoppningen, som jag rekommenderades flytande fibrer mot. Dessutom fick en förpackning lavemang följa med hem. Förhoppningsvis ska denna uppdatering av medicinskåpet råda bot på alla mina åkommor, och det riktigt snart!
(Frågan är om det hjälper mot meningsskiljaktigheterna vi har kring datorernas användande...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0