Positivt tänkande

Uppenbarligen har jag en rätt bra dag idag, för annars skulle jag gräva ner mig i sorg och förstämning över min senaste diagnos. Nu har jag istället valt att göra en sammanställning över det som trots allt är bra med det hela.

#1 Det är "bara" sex veckor kvar. Det kunde faktiskt ha varit 20 veckor kvar, men det är det inte.
#2 Semestern är nästan slut, så mina semesterrelaterade olater skulle snart ta slut oavsett.
#3 Den här nyttiga kosten är inte särskilt olik den kost jag hållit mig till under hösten och vintern, innan jag blev gravid, så det blir inte så svårt att införliva den i mitt liv. (Förutom sötsuget...)
#4 Det här blir som en inskolning till mina vanliga rutiner och vanor, vilket borde kunna underlätta övergången till det normala livet (och den normala vikten) efter förlossningen.
#5 Den nyttiga kosten är bättre både för mig och bäbisen, och det här gör det lättare att avstå från de onyttiga alternativen.

Tjoff sa det, så hade jag fem punkter på listan!

Men jag är fortfarande lite rädd för de där blodproven jag måste ta själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0