Små semesterplaner

Vi (jag och min sambo) har inte varit på någon längre semesterresa sedan 200...2, om jag minns rätt. Då var vi en vecka i Tyskland, hos min kompis som jag lärde känna när jag gick i gymnasiet och vi hade ett utbyte med en skola i just Tyskland. Sedan dess har vi inte varit på någon kortare resa heller, speciellt inte sedan vi fick barn och byggde hus. En endagstripp till Kolmården har väl varit det längsta.

I år blir det heller ingen längre resa, men vi har i alla fall bokat rum på hotell (!!!) i Stockholm, så att vi stannar över natten.
Dessutom har jag så sent som idag bestämt några andra små utflykter.

I morgon åker jag, tillsammans med min lika trädgårdstokiga svägerska, till Sveriges bästa handelsträdgård, för att strosa, njuta och fika (och så kanske man köper något, men årets upplägg är att avstå, njuta av det jag har och planera för nästa år, då jag förhoppningsvis har en något mindre mage.) Efteråt slinker vi in på IKEA också.
Och på torsdag åker vi tillsammans med en av dotterns bästa kompisar och hennes familj till Stockholm och Junibacken. Planen var att gå till Junibacken nästa vecka, när vi bor på hotell i Stockholm, men det verkar roligare för dottern att gå tillsammans med en kompis, och på så sätt får vi mer tid till andra aktiviteter när vi åker nästa gång. Bara positiva bieffekter!

Det blir ytterligare några smågrejer med dotterns kompis, och så ska vi till Kolmården, som vanligt. Nu börjar det kännas som semester, i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0