Sömnbrist att vänta

Under semesterna har jag sällan anledning att ställa väckarklockan. Dottern vaknar ändå så tidigt att jag hinner med de flesta avtalade tider utan att behöva förlita mig på tortyrredskapet som kallas väckarklocka.

Vid vissa tillfällen har det ändå varit nödvändigt att ställa klockan, och jag har då fått lov att gå upp före dottern. Dessa tillfällen har hittills varit förknippade med vattengympan, som börjar 8.00 på onsdagar, och jag klarar inte av att träna utan frukost i magen, och heller inte med en alldeles nyäten frukost, som då inte riktigt hamnar i magen, utan någonstans mittemellan munnen och magen... Alltså har jag fått lov att gå upp en betydande tidsrymd före åtta.

I morgon ska vi tillsammans med dotterns lekkamrat och hennes familj åka till Stockholm. Tåget går nio, och vi ska åka till stationen med buss och hinna köpa biljetter. dessförinnan ska vi väl försöka packa ner rätt saker i en lättransporterad väska. Alltså ska vi återigen gå upp tidigt, och kan inte förlita oss på dotterns tidiga morgonvanor.

Problemet är att jag varje gång jag ställt klockan haft extremt svårt att somna, jag vaknar flera gånger under natten och när det närmar sig morgonen vaknar jag alldeles för tidigt och kan inte somna om, förrän strax innan klockan ringer. Jag är alltså beredd på ytterligare en sådan natt. Hur ska jag orka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0