Utdömd av skönhetsrådet

Under gårdagens besök hos min faster i sommarstugan, fick toaletten en hänsynslös sågning.

Det är som ett torrdass, men istället för en träbänk med hål i, finns det en toalettstol, även om den inte ser ut riktigt som en vanlig toalettstol. Omgivningarna är som en vanlig toalett, med dörr som går att låsa, taklampa med vanlig knapp på väggen, handfat med kakelplattor ovanför och handduk på en krok.
Så fort vi öppnade dörren för att dottern skulle få "göra nummer två", kom den spontana kommentaren: "Vilken ful toalett!"
Hon gick fram till toalettstolen, gläntade lite på locket, tittade ner i det svarta innandömet med två olika fack, varav ett med lock, rynkade på näsan och stängde igen.
Så vände hon sig till mig och sa: "Jag behöver inte bajsa, jag skojade bara med dig!" Åtföljt av ett brett leende.

Hon lyckades sedan hålla sig, genom kaninklappning och lek med ny kompis, ända tills vi både kommit hem och jag hunnit åka till affären och handla. Så ful var den alltså!

(Men hon benådade den i alla fall tillräckligt för att kissa i den...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0