Välja bort... ännu mer

Jag har sedan tidigare valt bort Kolmården och Malmamarken, på grund av graviditeten, som tar mer kraft av mig än jag kunde ana.
Något jag inte valde bort var resan till Stockholm, med övernattning på hotell. Dotterns första besök på Skansen ville jag inte offra, och att bo på hotell är stort!

Under själva resan valde dock bort vissa saker.
Till att börja med valde jag bort att promenera hela vägen från tåget till Skansen, där även hotellet var beläget. Funderade först på att ta bussen, men till slut blev det promenad till Nybroplan, båt över till Djurgården och promenad till Skansen. Tyvärr valde vi att gå av båten lite för tidigt. Hade vi suttit kvar en stund till hade slutpromenaden blivit betydligt kortare, men man lär av sina misstag!
Under skansenbesöket valde jag bort Lillskansen, och lät dottern gå med sin far istället. Samtidigt satt jag på en bänk utanför och tittade på folk. Bland annat upptäckte jag inte mindre än två tjejer som gick med tårna inåt så pass att jag blev orolig för att de skulle trampa sig själva på tårna. De gick heller inte tillsammans, så det var troligen inte ett släktdrag. Dessutom såg jag en kille som gick med tårna utåt i en rent av komisk vinkel. (Tänk Charlie Chaplin)
Skansenakvariet fick också stryka på foten, och jag satt återigen på en bänk utanför. Denna gång fick jag sporadiska duschar av den lite mystiska sprayen ovanför dörren in till butiken - vad är poängen med den? Är det regnskogskänsla man eftersträvar, eller vill man duscha bort eventuella partiklar inifrån akvariet, för att undvika spridning av exotiska sjukdomar? Oavsett vilket blev jag inte direkt blöt, men det blev lite småirriterande...

Utöver det avstod jag nog inte så mycket, egentligen. Andra dagen tillbringades mestadels med min bror och hans familj, och då anpassades aktiviteterna mest efter dem och deras barnvagn.

Slutligen försökte jag avstå den två kilometer långa promenaden hem från bussen, men sambon var inte så sugen på att springa i förväg, så i lugn takt promenerade vi så gott vi kunde utan att gnälla. Dottern hölls på gott humör med hjälp av godiset som inhandlats på Skansen. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0