Välja bort

Nu har jag kommit fram till att jag inte kan göra allt jag skulle vilja göra i sommar. Efter den långa dagen i Stockholm i torsdags, som ändå bara hade en enda aktivitet på schemat, inser jag att vissa planer får lov att gå bort för min del.

Jag kommer till exempel inte att åka till Kolmården i år. Alldeles för långa avstånd och alldeles för många backar. Dessutom vet jag av erfarenhet att vi alltid drabbas av tidsbrist någonstans på vägen, så att man får lov att stressa för att hinna till delfinariet i tid för showen, eller till Bamses Värld innan Bamse själv går därifrån för dagen...

Malmamarken brukar också få besök av oss varje år (mer eller mindre), men jag väljer att stanna hemma. Har man otur blir det långt att gå från bilen, det är onaturligt många längor med stånd att promenera igenom, särskilt med tanke på att det ändå är ungefär samma saker i de flesta stånden, och på något sätt lämnar vädret alltid något övrigt att önska: antingen är det för kallt eller för regnigt eller för varmt... Oavsett vilket är jag inte sugen på att utsätta mig för det i år.

En annan viktig aspekt när det gäller att välja eller välja bort utflyktsmål just nu är att det ska finnas möjlighet att sitta ner och vila. Därför anser jag att jag kan åka till Sagostigen, där jag kan vila vid varje ny stuga. Jag hoppas att Parken Zoo också kan fungera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0