Fyra år, sjuk och byggherre

Min fyraåring fick lov att hämtas tidigare från dagis idag. Hon tog slut när de var på utflykt till stadens senaste storsatsning inom lekparksområdet. Hon började bra, men så satte hon sig ner och tog alldeles slut. Jag kontaktades och vi beslöt att jag skulle hämta henne när de var tillbaka på förskolan och hade ätit något. Annars skulle det bara dröja längre innan hon fick något i sig.
När jag kom hade hon inte ätit någonting, så när hon visade intresse på villkor att jag matade henne, var jag rask att acceptera. Hellre matar jag min sjuka fyraåring än att hon inte äter. Så principfast är jag inte i min filosofi att fyraåringar klarar att äta själva.

Väl hemma valde hon, efter en kort session med saga i sängen, att sätta sig vid datorn i stället. Hon spelade lite, men tröttnade sedan och tittade på film i stället. Tills jag satte mig vid datorn. Då kom hon smygande och satte sig för att titta på. När jag visade henne slottet som jag byggt på spelsidan som är min senaste last, ville hon så klart bygga ett eget slott, så numera spelar jag ihop byggstenarna till henne, och hon bygger slottet.
Jag är ärligt talat rätt nöjd med uppdelningen, för på det viset får jag ägna mig åt min last, samtidigt som jag kan hävda att det är för hennes skull. "Hon vill ju så gärna..."

Dryga trettioåtta graders feber idag leder till en dag hemma i morgon, så kvällen har spenderats vid datorn. I morgon blir det bygga av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0