Graviditetens för- och nackdelar

Ibland är det bra att vara gravid. Till exempel när man har jobbarkompisarna hemma kvällen innan midsommar, och vaknar trött, men "vid god vigör", eftersom alkoholen aldrig ens var påtänkt, och kan ta itu med allt som midsommarafton kräver av en överambitiös småbarnsmor.

Ibland är det inte lika bra att vara gravid. Till exempel när man ska ut och plocka de blommor som varje överambitiös småbarnsmor behöver till barnets blomsterkrans så här på midsommaraftons morgon. Hur ska jag kunna ta mig fram i de diken som döljer de bästa blommorna? Och kommer jag över huvud taget att komma ner så långt att jag kommer åt stjälkarna?
Eller när de enda somriga gravidbyxorna visar sig ha gått sönder dagen innan midsommar, och man inte hinner köpa nya för att man ska ha gäster på kvällen, och varenda butik som har mammakläder har stängt för att det är midsommarafton. Och min unika fysik hindrar valet av kjol/klänning utan byxor under... Jag går inte in mer på det, men det funkar inte. I alla fall inte en hel dag, och detta är en lång dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0