Griniga gamla gubbar

Jag var på vattengympa nu ikväll, och träffade på några riktigt griniga gamla gubbar.

Jag är inte speciellt lång, så för att kunna göra vissa övningar behöver jag en platta, så att jag har ordentlig bottenkontakt. Min svägerska gick in och väntade på mig vid en sådan platta. De är rätt tunga, så hon kunde inte lyfta i den själv, men trots att hela fem "stora starka karlar" kom in och hoppade i bassängen, var det inte en enda som ens frågade om hon behövde hjälp.
När jag kom in, liten och uppenbart gravid, hjälptes vi åt att lyfta i plattan, och genast hördes sura kommentarer om "en sån där löjlig platta", och "den slår man ju bara fötterna i". Från de ohjälpsamma gamla gubbarna, förstås!

Jag vet inte om det är gravidhormonerna som spökar, men jag blev riktigt sur. Jag rår knappast för att jag är en halvmeter kortare än de ståtliga herrarna, och jag skulle vilja se dem göra övningarna om bassängen var en halvmeter djupare! Utan en sån där löjlig platta förstås!

I mitt stilla sinne tänker jag dock att det är skönt att det finns fungerande hjälpmedel när man är kort. Det finns ju inget som hjälper när man är korkad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0