Handlandets plågor

Jag åkte till matvaruaffären efter jobbet idag. Såg framför mig hur jag strosade omkring bland hyllorna och plockade ner det jag skulle ha i kundvagnen, för att sedan packa in det i bilen och åka hem. En lugn eftermiddag, alltså.

I verkligheten blev det i stället en plågsam upplevelse.
Mina svullna fötter skavde i sandalerna. Värmen gjorde mig trött och sliten, och att då trängas med alla andra som kände för att handla fredag eftermiddag, i inledningen av lönehelgen, var en aning jobbigt. Magen spände och kändes tyngre än vanligt. När jag gjorde något av mina vanliga misstag och glömde bort att magen kräver mer utrymme än jag är van vid, så att jag slog i kundvagnen eller något annat, gjorde det så ont!

Kassarna fylldes snabbt med varor, och när jag passerat kassorna väntade de tunga lyften för att få över dem till bilen. Det gick, men det gjorde ont. Och så var det bilfärden hem i värmen... Inte det roligaste i en bil som har en icke fungerande AC. För en gravid kvinna. Som redan tycker att det är en jobbig dag.

Jag längtar inte till nästa gång jag ska handla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0