Längtar...

Idag längtar jag till morgondagen! Längtar efter att sitta i bilen för en resa på drygt tio mil, i okänd trafik (borde väl inte vara så illa, det är ju söndag) och med en lite osäker lokalkännedom. Längtar efter att försöka få min sambo att inse att det är den skylten vi ska följa, och att det verkligen är vänster och ja, jag är säker! Längtar efter att leta parkeringsplats på gatan och längtar så in i bängen efter att äntligen få se min brorson! Snart tre veckor efter hans ankomst till världen ska jag få bli faster på nära håll!

Dagen idag har jag ägnat åt att baka, för man vill ju smöra lite för de nyblivna föräldrarna (inte minst när jag själv går med magen i vädret, kanske är det någon som inser att man bör smöra för mig också, när det beger sig...). Men lite grann är det ren egoism som lett fram till baket. Jag fick receptet på de underbart goda kakorna vi bjöds på i onsdags, av arbetslagets pensionär, och jag kan definitivt inte vänta en hel vecka innan jag provbakar dem! Så goda är de alltså!
Tänkte dock skänka mer än vad som går åt i morgon, det kan ju vara bra att ha i bäbistider, men några lådor har redan förpassats till mitt eget frysskåp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0