Reflektioner

Jag fick igår frågan om graviditeten känns lika som förra gången. Typ så.
Det fick mig att tänka efter och jämföra.

Största skillnaden är nog att jag är mer sliten nu. Det är å andra sidan inte så konstigt, eftersom jag har helt andra förutsättningar nu.
Då var jag sjukskriven på halvtid, och hade stora möjligheter att vila när jag kom hem till lägenheten.
Nu jobbar jag heltid, och när jag kommer hem är det inte bara en fyraåring som kräver uppmärksamhet och engagemang, även huset och trädgården kräver sitt.
Dessutom är det lite jobbigare med värmen än det vårvinterväder som präglade största delen av förra graviditeten.

Jag har helt nya upplevelser av foglossning och ryggont den här gången, men det kan ju bero på bristen på vila, påtvingade tunga lyft och annat som hänger ihop med det faktum att jag har en fyraåring hemma.
Än så länge har jag inte blivit så svullen och vätskefylld som förra gången, men det kanske kom senare i graviditeten.

Annars är det nog rätt lika. Jag har i och för sig svårt att minnas detaljer från förra graviditeten, men det mesta poppar upp som igenkännanden. Jag har stor mage och jag får hela tiden reaktionen "Va, så länge? Jag trodde att du skulle ha vilken dag som helst!", precis som förra gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0