Semester, fast på jobbet

Jag har kommit in en slags semesterlunk, trots att jag fortfarande arbetar.
Visst är det mindre att göra på jobbet nu när många av barnen har semester, men det är inte den lite långsammare aktiviteten eller den lite kortare arbetstiden som är huvudorsaken till semesterkänslan.
Det är snarare det faktum att vår uppgift så här på sommaren är att ge barnen som inte har semester en känsla av semester. Det är ju deras sommarlov vi planerar aktiviteter till. Alltså får vi betalt för att skapa en avslappnad atmosfär och erbjuda somriga aktiviteter. =) Det är definitivt en av fördelarna med att jobba på fritids på sommaren.

Till detta kommer alla som har sin sista dag innan semestern och kommer för att hämta sitt barn fullproppade av semesterglädje och önskar oss en trevlig sommar. Det blir något av en hjärntvätt det där att hela tiden bli tillönskad en trevlig sommar. Till slut kan man inte undvika semesterkänslan själv.

Det leder förstås till att jag själv kommer till dagis med en smittande semesterkänsla, och tar med dottern hem till en glass och en grillkväll. På morgonen får hon plocka smultron till yoghurten, som vi äter ute om värmen räcker till.

Därmed inte sagt att jag inte längtar till den riktiga semestern, när jag slipper lämna dottern på dagis och inte måste finnas på jobbet klockan sju vissa morgnar.
En och en halv vecka kvar av falsk semesterkänsla, sedan kommer den riktiga igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0