Svullen...

Igår kväll började det. Svullnaden. Mitt i värmeböljan kom den som ett brev på posten.
Höger fot såg plötsligt vadderad ut, så högläge fick arrangeras i en hast.
För natten lånade jag in en av soffkuddarna för att hålla högläget, och vaknade, fantastiskt nog, med två normalstora fötter.

Det gick tyvärr över under dagen, och jag fick inse att mina inneskor på jobbet nog inte kommer att tjäna mig nämnvärt framöver. Hur jag ska lösa skoproblematiken nästa vecka återstår att se, men förhoppningsvis kommer vi att vara ute ganska mycket...

Det jobbigaste med det här är när jag räknar. Det är fortfarande 11 veckor kvar. Det är drygt två månader. Hur ska jag orka vandra omkring hela sommaren med svullna fötter? Hur ska jag klara alla utflykter i sommarvärmen? Och hur länge dröjer det innan resten av kroppen är lika svullen? Och hur kommer jag att se ut när det väl är dags?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0