Tillfälligt barnlös

Min dotter har sovit över hos sin mormor i natt. Morfar var borta sent, så hon var "sällskapsdam".

Mormor hämtade på dagis, och när jag lämnade henne på morgonen var det tårar och "jag kommer att sakna dig, mamma!" Jag vet att man bara ska gå, men när hon står alldeles ensam och vinkar, när ingen personal vet om att hon gråter, då går jag inte! Så vi hämtade en vuxen, och gjorde om hela ritualen med att vinka. När jag gick runt hörnet hade jag tårar i ögonen, men jag vet ju att det går bra till slut.
Jag pratade med morfar på förmiddagen, och hon hade inte längtat hem än, så nu är jag lugn.

Frågan är bara vad jag ska göra. Just nu har jag i stort sett inget gemensamt med min sambo. Han spelar spel på datorn, jobbar på altan och lyssnar på "fel" program på radion...
I går kväll tittade vi på "hans" program på TV:n och så somnade jag på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0