Första studiedagen...

Igår var det min första lediga måndag. Ledig för att jag ska hinna studera, så speciellt ledig är jag ju inte...
I huvudet hade jag planen klar: Läs in den bok jag har fått tag i. Den var inte överdrivet tjock, så även en studieovan varelse som jag borde klara av det.

Men när jag satt där och läste kände jag plötsligt att jag inte alls läste. Det började snurra, liksom i bakhuvudet, och jag kunde inte koncentrera mig på det skrivna.
Jag fattade det mycket mogna beslutet att ta en middagslur, bestämde mig för att en halvtimma skulle räcka, sov 40 minuter, och satte igång med läsningen igen. Bara för att upptäcka att det fortfarande inte gick.
Jag provade lite olika metoder: äta något, dricka vatten, dricka något med socker i, dricka något med vitaminer i, röra på mig... Till slut fick jag emellertid lägga mig på sofflocket igen, för det var uppenbarligen lönlöst.

När dagen skulle sammanfattas kunde jag inte annat än anse mig nöjd med att ha läst fyra av de fem kapitlen jag föresatt mig. Med tanke på mina dubbla middagslurar och den febrila aktivitet jag ägnat åt att vakna till, var det riktigt godkänt.

Utöver tröttheten var jag ovanligt frusen hela dagen, och i morse kände jag av några av mina sedvanliga förkylningsblåsor, så jag har nog en liten sjukdomsperiod på gång... Inte så konstigt att jag har en hejdundrande huvudvärk idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0