Inre ommöblering

Idag har min bäbis möblerat om i min mage. Av gammal vana har jag haft tarmarna liggande på samma ställe sedan förra graviditeten, men det finns tydligen bättre ställen för tarmar... Att jag inte tänkte på det!

Magen har krampat och varit hård som sten. Stundtals fick jag lov att jobba liggande på soffan i personalrummet. Mellanmålet ledde till en liten uppenbarelse gällande de envisa smulorna som alltid dök upp på magen, innanför tröjan, under min förra graviditet.
Till följd av magens status intar man en något annorlunda ställning vid matbord, fikabord och mellisbord, en ställning som håller magen så utsträckt som möjligt. Det innebär i realiteten att man utnyttjar ryggstödet på stolen under större delen av måltiden, och därmed hamnar mackorna eller, som idag, hamburgaren rakt ovanför urringningen på tröjan. Smulorna påverkas av gravitationen (det är oklart om graviditeten ökar gravitationen, men orden är lite för lika för att det ska vara ett sammanträffande. Är inte definitionen på gravitation något i stil med "en större kropps dragningskraft på mindre kroppar/föremål"? Hallå! Större kropp. Hur övertydligt kan det bli?) och ramlar ner i nämnda urringning. Därifrån är det inte så långt om man vill ta sig till magen, om jag säger så.

Nåja... För framtiden hoppas jag innerligt att "Lill-Pytte" inte är en sådan personlighet som fortsätter att möblera om i ett. H*n får gärna göra det hemtrevligt där inne, men jag hoppas att det blir rätt direkt, så att jag slipper jobba från sofflocket var och varannan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0