Jag är för gammal!

Igår hade jag chat-premiär (bortsett från ett tillfälle för tio år sedan när min nyfrälsta sambo försökte få mig att inse tjusningen med att ljuga på chatten. Utan att lyckas...), och det var en upplevelse. Typ.
Anledningen till denna premiär var att vi fått det ålagt på min utbildning. Vi kunde träffas live också, men med tanke på att jag bor i Eskilstuna, två tjejer i norra Roslagen, och tre stycken utspridda i Stockholmstrakten, gjorde vi bedömningen att det var bäst att träffas på nätet.

Klockan 21.00 i går kväll var det dags att sätta sig vid datorn, och så dök det upp fler och fler av mina kamrater. Till slut satte vi igång att "prata". Problemet var bara att jag inte fick något sagt. Jag velade fram och tillbaka vad jag ville säga, suddade och ändrade, och plötsligt hade de diskuterat i fem minuter utan att jag kommit med ett enda inlägg. När jag väl bestämde mig för att skicka iväg något, så hände ingenting, och så försökte jag formulera mig kring det problemet, och förklara varför jag inte var involverad... Det var skitjobbigt!
Det lossnade väl till slut, men jag hade jättesvårt att läsa deras inlägg, titta i kurslitteraturen och komma med egna inlägg samtidigt, så jag vet inte hur mycket jag hade att komma med egentligen...
En av tjejerna uttryckte att hon tyckte det var jätteroligt, och jag kände bara ironi när jag läste det, men hon var seriös.

Då är det alltså kört. Jag ÄR för gammal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0