Magi

Idag avslöjade jag min stora nyhet på allvar. Jag berättade äntligen för min kollega att han kommer att få jobba utan mig i höst, eftersom jag kommer att vara hemma med min nya bäbis.

Ja, jag är gravid! I september är det dags att bli tvåbarnsmamma. Vår lilla tjej ska bli storasyster.

Tillbaka till ämnet: Jag berättade för de andra i arbetslaget redan i onsdags, men han har varit sjuk, så jag ville inte slå på stora trumman innan jag berättat för den som påverkas mest av det. Idag var han tillbaka på jobbet, och när han blivit informerad släppte jag på restriktionerna och talade om det för "alla".

Och av någon konstig anledning blev det precis som förra gången jag berättade på jobbet att jag var gravid: Magen växte som genom ett trollslag, och flera av kollegorna uttryckte förvåning över att de inte gissat något, för idag var det ju uppenbart.
Troligen är det så att jag omedvetet dragit in magen innan det blev officiellt, men nu släppte pressen, så att magen intar sin riktiga form...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0