Min dotter just nu

Alldeles precis just nu ligger min dotter i sin säng och lyssnar på den irriterande korta dansbandsversionen av Melodifestivalplågan "Tingeling" på repeat. Det är nu över en halvtimme sedan den sattes på, men för två minuter sedan ropade hon på mig.
"Mamma! Jag älskar den här låten!"
När hon lyssnar på den handlar den obetingat om den lilla sagofén Tingeling, som hon nyligen blivit förälskad i. Det kunde man inte tro, att Henrik Dorsin skulle vara fé-farbrorn nummer ett!

För övrigt har vi vårpyntat hennes rum idag. Till jul satte vi upp en gren i taket i rummet, och hängde sedan allehanda hjärtan, stjärnor och änglar i den. Jag har inte haft något att ersätta dem med, så de har suttit kvar. Till idag.
En fjärilsmall, lite mönstrat papper, en sax, organzaband, pärlor och en aning origami var allt som krävdes för att vårpimpa grenen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0