Barnkalas

Jaha, så är man inne i kalasvärlden... På gott och ont, kan jag tro.

Det var väldigt trevligt att se dottern med så många av sina alldeles egna kompisar hemma. Hon hade fått välja helt själv vilka hon ville bjuda, och alla utom en kunde komma. De hade roligt nästan hela tiden (utom när vinden blåste bort deras fina Bamse-tallrikar och Bamse-muggar... Då fick vi snabbt rycka in och byta ut mot lite tyngre porslins- och glasvarianter.) och till och med kompisen som inte går på dagis med de övriga kom bra in i gänget.
Nu väntar två kalas inom en månad, och det är roligt att hon blir bjuden.

Men å andra sidan... Det kommer väl aldrig att ta slut. Nu fyller de fyra, sen fyller de fem, sex, sju... Allihop. Och presenter ska köpas till vareviga kalas, och så ökar förväntningarna på våra kalas för varje år. "Mamma, nu måste vi toppa förra årets kalas!" Jag anar en inflation utan dess like!

Av grannen fick jag dock ett hett tips för nästa fyraårskalas: Låt storasyster sköta ruljangsen! Då kan man skicka iväg ungarna med henne medan man själv ägnar sig åt att röja upp efter senaste aktiviteten. Jag visste väl att det fanns en anledning till de fyra och ett halvt åren som blir mellan mina barn! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0