Hjärtljud

Idag var jag för första gången i mitt liv ensam till barnmorskan. (Förutom cellprovtagning och preventivmedelsbesök...) Första graviditeten var sambon med mig varenda gång, och tanken var att det skulle vara så den här gången också, men med alla sjukdagar och ont om tid på flexen beslöt vi att han inte skulle följa med idag.

Nu tvivlar jag på att han kommer att välja bort något mer besök hos barnmorskan, för besvikelsen blev stor när han fick veta att vi lyssnat på hjärtljuden idag. Det är ganska häftigt att höra det första gången. Sedan blir det väl lite vant, men när man tänker efter är det stort varje gång.
Funderar på att ta med dottern också någon gång, så att hon får höra lillasyster/lillebrors hjärta slå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0