Jag är faster!

Min bror ringde medan jag skrev mitt förra inlägg. Han blev pappa i natt, och ville med utmattad men lycklig stämma informera en nybliven faster om alla detaljer. Dessvärre skedde det hela över ett mobilnät som inte riktigt har täckning där jag bor... Men vi fick med det väsentliga. Hela familjen mår bra, om än slitna efter en långdragen förlossning, jag vet kön, namn, vikt och längd.
Nästa steg är att lista ut när och hur vi ska kunna träffa underverket. Eftersom de bor i den kungliga huvudstaden är det inte bara att slinka in på besökstiden, med tanke på avstånd: cirka 100 kilometer, och besökstid: 14-15. Detta ska dessutom räknas ihop med alla vardagssysslor som jobb, hämta på dagis, äta mat... Summan blir att vi nog får vänta tills de kommer hem och kan ta emot när vi har tid att komma.
Men snart nog borde det plinga till i min mobil, och så kan jag beundra min lille brorson när jag känner för det!

Men nu måste jag plugga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0