Så irriterande!

Min självgode och överlägsne sambo (ja, det är ett visst mått av graviditetshormoner inblandade) gjorde mig så (och nu tänker jag använda kraftuttryck, trots att jag tycker att det är fruktansvärt fult) jävla arg idag!
På väg hem från tåget efter en lång dag, med stress och resa till Stockholm, mycket information och en massa andra intryck, blir jag varm, och väljer att dra ner värmen på AC:n, som står på 22 grader, vilket jag tycker är för varmt. Så fort jag har gjort det sträcker han sig fram och vrider upp till 22 igen, med förmaningen: "Kallare än så får du inte ha, det är då man blir förkyld".
Jag håller på att svettas ihjäl, eftersom det är fuktigt ute, jag är gravid, och dessutom påklädd, eftersom jag varit ute, men han ger sig inte. Då drar jag helt sonika ner rutan vid mig, så att det drar bra mycket kallare än de 20 grader jag ville ha, och dessutom regnar det in. Då stänger han av sin älskade AC, hellre än att låta mig dra ner temperaturen på min sida.

Eftersom dottern satt i baksätet ville jag inte börja bråka, men det kokade imig, och det gör det fortfarande efter en halvtimme! Ju mer jag tänker på det, desto mer korkat är det! Han satt dessutom i T-shirt, och skulle börja snacka förkylning med mig, som hade linne, trekvartsärmad tunika, halvfodrad kappa och tunn halsduk på mig!

Nästa gång han föreslår att vi ska sitta ute tänker jag kolla termometern, och är det mindre än 22 grader sär vi ska sitta säger jag ifrån! Hur korkad får man bli???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0