Vilka idéer!

Min dotter har denna vecka bestämt beordrat "Tingelingfrisyr", det vill säga knut högt upp på huvudet. Innan vi åker till dagis på morgonen har mamma alltså fått ställa sig och slita med att få hennes hår, som helst av allt vill hänga rakt ner, att istället sträva upp mot knuten, helst utan att se alltför risigt ut.

Idag dök hon även in i garderoben på jakt efter vad som fanns att uppbringa i kategorin "gröna kläder". Anledning: Tingeling har gröna kläder. Resultatet av jakten blev att mamma insåg att vi har för få gröna tröjor. Ett linne var allt vi hittade, och mamma tycker att linnen inte är tillräckligt varma en dag som denna. Lyckligtvis kunde jag övertala min lilla fe-wannabe om att Tingeling har lite rosa också, och att en rosa tröja under det gröna linnet skulle vara helt i linje med Tingeling-looken.

När vi kommer till dagis hävdar hon bestämt att hon inte alls är där, utan hemma, och att det istället är Tingeling som har kommit. Idag hade hon dessutom en väl utarbetad sjukdomshistoria om sitt vanliga jag: Hon har vattkoppor!
Personalen spelar med, och även jag. Jag tror till och med att barnen spelar med, för igår när jag skulle hämta henne mötte jag en pojke utanför, som förstås frågade "Vem ska du hämta?". När jag svarade sa han "Hon är inte här!". I efterhand har jag kommit på att det kan vara så att hon hela dagen envisats med att hon inte varit där, och att de hänger på.

Frågan är nu om det är schizofreni eller bara gulliga idéer... Jag hoppas på det senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0