Julen har börjat!

Idag har jag, tillsammans med min stora tjej, utfört stordåd i julstämningens namn.

I morgon är det första advent, och i år frångick jag principen om att inte pynta förrän just den dagen, eftersom vi i år ska ha gäster på eftermiddagen. Då är det ju trevligt att inte behöva trilskas med att få ner lådan från vinden (dvs tjata på karln, som sedan motvilligt hämtar ner den...), stressa ut i skogen och samla mossa till adventsljusstaken, virra runt i huset med de till antalet något för få elljusstakarna för att hitta bästa placeringen och dessutom stryka gardinerna. För att inte tala om alla andra små sysslor som man kommer på när man väl är igång...

I år har jag sparat några få godbitar att stressa med i morgon:
Inhandla långa fina ljus till ljusstaken och julstjärnor till köksfönstret, baka en saffranskaka till fikat och få iväg sambon till affären, så att vi kan genomföra underhållandet av våra gäster med såväl glögg som ovan nämnda kaka. Ja, och så sätta upp den nystrukna gardinen i dotterns rum.
Det är nog ungefär det. Det borde kunna funka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0