Utveckling

Jag bloggar inte så ofta just nu, så det händer en del mellan varven. Speciellt som jag har en spädis här hemma; tre veckor för henne är en riktigt stor del av livet... Nu är det dags att försöka komma ikapp.

För det första har hon växt. Jag vet inte hur mycket, för vi går inte till BVC lika ofta längre, men hon är helt klart både större och tyngre nu än tidigare. Och inte blev hon mindre när vi i början av veckan hade besök av en ännu mindre spädis... En månad yngre, men väldigt mycket mindre! Särskilt huvudet var så otroligt mycket mindre än lillans, och huvudet gör mycket för intrycket av storlek, har jag märkt.

För det andra skrattar hon. Inte så att det hörs, men det syns desto mer!

Hon är stadig. På tvåmånaderskontrollen imponerade hon på såväl läkare som sköterska, och de ska väl ha träffat en och annan tvåmånadersbäbis, och borde därmed ha koll på vad som är imponerande. (Stolt mor!) Hon kan nästan sitta i knät nu, istället för att bara ligga i famnen, även om det fortfarande är det hon gör mest.

Hon har börjat "prata". Hon gör ljud ganska ofta, och ibland låter det som riktiga ord. Storasyster är särskilt bra på att tolka ljuden som ord, men hon har väl kvar förståelsen för bäbisspråk på ett annat sätt än vi vuxna... =)

Hon har mer "vaken utan att äta-tid". Hon kan sitta i babysittern och bara vara nöjd med livet en lång stund. Att studera syrrans påhitt räcker långt, och så kan hon ju titta närmare på olika ljuskällor, såsom himlen, lampor och olika skärmar (dator och TV).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0