Äter, sover och växer!

Min nya lilla dotter är inte så liten. För det första var hon rätt stor till att börja med, 4395 gram.
Dessutom gör hon sitt bästa för att växa så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.

#1 Hon äter, äter och äter. Vi var på BVC idag, och jag fick veta att jag är ett bra matställe. Jag hade mina aningar, med tanke på smärtan som kommer över mig när jag inte har ammat på ett tag, och lillans hosta när hon sätter mjölken i halsen för att det kommer för mycket för snabbt, och alla andra små tecken på att det finns gott om mjölk, men det känns ju alltid bra att få det bekräftat från utbildad expertis.

#2 Hon sover ofta och länge. I stort sett sover hon om hon inte äter, men det är så klart lite ojämnt fördelat över dygnet. På förmiddagen och en bit in på eftermiddagen sover hon nästan oavbrutet, men på kvällarna, fram till midnatt ungefär, äter hon nästan oavbrutet...
Enligt uppgift är det under sömnen man växer mest, så detta sömnschema främjar troligen tillväxten.

Besöket på BVC bekräftade även tillväxten. Nu är hon uppe på 4900 gram, och hon har även samlat ihop tre nya centimetrar. Det är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0