Kaffe

För ungefär ett år sedan drog jag ner på kaffedrickandet så att jag till slut inte drack kaffe alls på ganska länge.
Beslutet fattades på grund av en kombination av graviditet med tillhörande illamående och min då nya jobbarkompis uttalande om mjölken i kaffeautomater av den typ som fanns i personalrummet på jobbet. (Enligt honom var mjölken praktiskt taget att likställa med tvättmedel. Jag kan väl säga att jag inte var så sugen på kaffe på jobbet efter det...)

Under sommaren gjorde jag vad jag minns ett enda undantag: På Zetas trädgårdscafé. Den latten är den bästa jag druckit, och eftersom jag är där så sällan kunde jag inte låta bli att unna mig.

I september avslutades graviditeten och där någonstans återupptogs kaffedrickandet. Först ett glas latte om dagen, sedan trappade jag upp till två om dagen. Nu dricker jag ibland tre om dagen, och förståelsen för mitt långa uppehåll är lika med noll. Hur klarade jag av det? Varför ville jag klara av det?

När jag var på jobbet i förra veckan snuddade tanken vid att ta en gammal god chocoffee i automaten...
...men så långt har jag visst inte kommit än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0