Slut på jullovet...

I morgon börjar min sambo jobba igen, efter en lång julledighet.
På tisdag ska stora tjejen tillbaka till dagis efter ett ännu längre uppehåll.
Själv ska jag fortsätta vara hemma med lillan, men vi får i alla fall tillbaka lite rutiner, och jag kanske kan lära mig vilken dag det är... Nu har det inte varit någon skillnad på vardag och helgdag, och helgdagarna har i alla fall inte hållit sig till helgerna, utan valsat runt i veckorna lite som de velat. Nu tror jag att det är vanliga veckor ända till påsk, och det ska bli skönt!

Jag hoppas att den värsta kylan är över, så att det kan hålla sig runt fem minus eller så. Då kan man ju i alla fall vara utomhus. Jag vill ju hålla igång mina promenader, och så mår stora tjejen bättre när hon får vara ute och leka i snön!
Det vore bra om den bil som räknas som min kunde fungera framöver också... Den har trilskats lite under juluppehållet, och därför har den mest fått stå, men nu kommer jag att behöva den. Om jag inte vill gå upp i ottan, pälsa på barnen och skjutsa herrn i huset till jobbet varje dag, förstås.
Jag ser gärna att väglaget stabiliserar sig, så att vi kan åka på lite utflykter. Svininfluensan vilar ju för tillfället, så jag vill passa på att göra något med min ledighet. Hösten blev lite småjobbig på det viset...

Välkommen vardag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0