Upp i rök

I natt brann min arbetsplats upp i en med all sannolikhet anlagd brand. Inte hela skolan, men den delen där jag jobbar.
I kölvattnet kommer en flod av känslor...
Ilska, så klart. Hur kan man göra så?!
Sorg. Här jobbade jag när jag först började på den här skolan, och det är också här jag jobbat min längsta sammanhängande tid. Det finns en hel del minnen.
Oro. Vad händer nu? Hur går det för barnen och var kommer jag att jobba i höst?
Lättnad. Ingen blev skadad.
Tomhet. Jag har nu inga som helst jobbprylar kvar. Det blir till att börja om på noll.
Och så en annan slags lättnad: Jag är så glad att jag är mammaledig och slipper jobba den här terminen, som utan tvekan kommer att vara en av de rörigaste terminer skolan har upplevt. Förhoppningsvis är det mesta ordnat till terminsstarten i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0