Nytt på jobbfronten

Min tidigare omskrivna antagonist i arbetslaget kommer att försvinna från min omedelbara närhet. Tyvärr kommer jag att fortsätta jobba med henne till viss del, men man kan ju inte få allt! I hasorna på henne har jag nu fått en ny "fiende", vilken jag drev till tårar i förra veckan (alldeles omedvetet, och jag förstår inte att en dam på 60 år kan reagera så barnsligt). Hon kommer också att försvinna.

Att två personer försvinner ur ett arbetslag går naturligtvis inte obemärkt  förbi, så det är stora förändringar på gång. Jag ska tillbaka till arbetet i förskoleklassen efter jul, förhoppningsvis tillsammans med en nyanställd förskollärare. Nu är det dock anställningsstopp i kommunen på grund av dålig ekonomi, så min nya kollega ligger i farozonen... Ytterligare en person ska till i arbetslaget, men vem det blir är inte klart än. Kanske en gammal kollega, kanske någon nyanställd... I vilket fall som helst är vi säkra på att det blir bättre än det vi har nu.

Snart nog ska jag gå en utbildning på Bornholmsmodellen, vilken är den modell som används i förskoleklasserna inom kommunen, och jag har också skrivit ett mail till högskolan för att reda ut mina möjligheter att komplettera mina lärarstudier så att jag inte bara får en examen, utan dessutom blir officiell förskollärare. Inget svar än, dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0